1/20

"Practice, practice and all is coming"

-Pattabi Jois-

Dit is een krachtige en dynamische vorm van yoga die veel voordelen biedt voor de mentale en fysieke gezondheid. De houdingen (asana’s) zijn vloeiend aan elkaar verbonden door een combinatie van adem en beweging (vinyasa’s). Omdat er geen pauzes zijn tussen de houdingen, ontstaat er een soort ‘flow’. Ashtanga Yoga wordt gekenmerkt door de meditatieve kwaliteiten van een diepe ademhaling samen met een vaste reeks oefeningen

Ashtanga Yoga is inspannend en is geschikt voor iedereen die van uitdaging houdt en wil bewegen. Het complete lichaam is erbij betrokken en dit leidt er toe dat je je na een aantal weken Ashtanga Yoga fitter, energieker en kalmer voelt. Regelmatig beoefenen van Ashtanga Yoga zorgt voor vermindering van stress, een energie boost bij beoefening in de ochtend, verbetering andere sportieve prestaties en toename van fysieke- en mentale kracht. Goed voor de ontwikkeling van spieren. Het lichaam krijgt een souplesse, die het nog niet eerder heeft gehad.

Ashtanga Yoga heeft ondanks dit fysieke aspect wel alles met yoga te maken. Ook innerlijk verandert je door beoefenen van Ashtanga Yoga. Je mentale veerkracht wordt herontdekt en versterkt. Ook kan het bijdragen aan meer discipline en zelfkennis, controle en contact met je lichaam, de behoefte naar een gezondere levensstijl, innerlijke rust, verlies van overtollig lichaamsvet. In een AshtangaYoga sessie komen fysieke kracht, mentale kracht, souplesse, conditie en balans allemaal aan bod, waardoor alle systemen in het lichaam worden geactiveerd en verbeterd.

Iedere eerste zondag van de maand:

Ashthanga XL half led primary serie van 8.30-10.00uur!

Anderhalf uur durende ashtanga les waarin de halve primary serie als een flow gegeven wordt. Deze les is toegankelijk voor iedereen met een regelmatige Ashtanga/ Vinyasa Yogapractice.

Je kunt deze les boeken met een JBM abonnement, strippenkaart of losse les.