ZWANGER bij JBM

Zwanger 

Een zwangerschap is een bijzondere periode in je leven, daarom verdient dit moment bijzondere aandacht. JBM kan je helpen tijdens je zwangerschap met oefeningen, ademtechnieken en ontspannen én bij je lichamelijke en mentale voorbereiding op de bevalling.

 

Met ervaren JBM docenten én een groep met mede-zwangeren ga je tijdens de lessen en verbinding met je lijf, je kindje en elkaar aan, om de zwangerschap als een unieke beleving te ervaren. Het maakt niet uit of je pilates of yoga ervaring hebt en of het je eerste zwangerschap is of niet.

JBM Zwanger

JBM Zwanger is gericht op de bewustwording van de houding, werken aan en naar een optimale houding tijdens de zwangerschap om klachten te voorkomen of zo min mogelijk klachten te ontwikkelen.  Daarnaast gaan we voor ontspanning en bewustwording van de ademhaling.

Met een aantal pilatesoefeningen trainen we de diepliggende spieren die zorgen voor vitaliteit tijdens de zwangerschap om deze sterk en stabiel te houden wat een grote ondersteuning kan geven om na de zwangerschap aanzienlijk sneller te herstellen.

Pilates en zwangerschap

Pilates zorgt voor sterke buik- rug- en bekkenspieren. Bij zwangerschapspilates wordt er vooral gewerkt aan het fysieke aspect van je lichaam. Er verandert veel gedurende een zwangerschap met je lichaam en het kost ook tijd voordat je lichaam weer hersteld is na de zwangerschap. Een grote verandering is dat met name de rug-, buik- en bekkenspieren kracht verliezen. Pilates zorgt er nu juist voor dat deze veranderingen beperkt blijven en geeft handvatten die je dagelijks kunt toepassen op je lijf. Waardoor je na  de zwangerschap  fysiek  sneller de oude bent. Vooral wanneer je besluit 6 weken na de bevalling de pilateslessen weer te volgen, worden je buik- rug en bekkenbodem spieren aanzienlijk sneller sterk.

Yoga en zwangerschap

Yoga leert je luisteren naar je lichaam. Er verandert heel veel, zowel in je lichaam als in je bewustzijn. Zwangerschapsyoga heeft als doel je van je zwangerschap te laten genieten. Bij zwangerschapsyoga staat de beleving van de zwangerschap en de bevalling centraal. Het leert je luisteren naar je gevoel, je intuïtie, naar dat wat je lichaam tijdens je zwangerschap en tijdens de bevalling verlangt. Het leert je ontspanning-,  en ademhalingstechnieken die je tijdens de bevalling kunnen ondersteunen., Tegelijkertijd maak je de spieren soepel. Een voorbereiding op je bevalling met aandacht.

Je partner erbij betrekken?

Naast de yoga- en pilateslessen hebben we bij JBM regelmatig partnerlessen, waar onderwerpen als ademtechnieken tijdens weeën/bevalling, houdingen samen (tijdens zwangerschap en tijdens bevalling), massage technieken en houdingen tijdens weeën/bevalling aan bod komen. Deze les is voor alle zwangere vrouwen en hun partner, of je andere nou lessen volgt bij JBM of niet.

Personal Training

Tijdens de groepslessen is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht en begeleiding. Wil jij liever één op één met onze ervaren docenten aan de slag? We hebben bij JBM voor ieder wat wils, en ook hier hebben we volop mogelijkheden voor! Stuur ons gerust een berichtje.

Kijk op het rooster voor actuele lessen en tijden. Heb je nog vragen of wil je meer weten? Stuur ons gerust een bericht op info@jbm-woerden.nl